• A
  • A
  • A
  • A
  • A
  • A
  • A

Kalendar

PROSINAC 2022.
PUSČPSN
5
1518
1921232425
262728 
       

INTERVIEW - MIRO KADOIĆ



INTERVIEW: MIRO KADOIĆ

Objavljeno: 7.2.2022.
Pitanja postavljao: Dario Radović i Martina Glumac (Volontiram u Močvari)
Odgovarao: Miro Kadoić



U Močvaru dolaziš sa svojim kvartetom. Možeš li ukratko predstaviti bend te što slušatelji mogu očekivati od koncerta 11.2.?
U Močvaru dolazim sa svojim starim prijateljima i kolegama: vrhunskim bubnjarom Gašparom Bertonceljom, koji je nastupao s mnogim svjetskim imenima. Godinama je svirao u Izraelu, bio dio aktivne scene te studirao u New Yorku. Nikola Matošić, koji je također imao vrlo intenzivna međunarodna iskustva, a kada govorim o njima dvojici onda mogu reći da su oni zapravo ono što nazivam "organska ritam sekcija". Jako dobro se poznaju ne samo glazbeno, nego i privatno što je velika prednost za glazbenika, oni zapravo dišu zajedno. Svirat ćemo uglavnom moje kompozicije, 99% vjerojatno, neke starije, a neke nastale tek nedavno i bit će to relativno otvorena svirka. Govorim "relativno" zato što mi sad ponovo sviramo nakon više godina budući da Gašpara nije bilo, on je svirao u Izraelu te se sad vratio u Europu. Uvijek kada je bend u nekom nastajanju, a ja mislim da je ovo ponovo bend u nekom novom nastajanju, onda je na neki način potrebno vrijeme da bi svirke krenule u različitim smjerovima. Pošto nam je ovo tek neka četvrta ili peta svirka, a planiramo još dosta svirati zajedno i nadam se nešto snimiti, onda je zapravo još cijela stvar u nekom istraživanju.

Kako bi usporedio inozemnu i domaću jazz scenu? Što bi unaprijedio u Hrvatskoj po tom pitanju?
Ako govorimo o europskoj sceni, zapravo Hrvatska je, kao i hrvatska scena, u nekom smislu sve više dio te scene. Razlika je manja nego prije, ljudi su se počeli povezivati regionalno, ali i šire. Osim toga, sudjeluje se i na seminarima, dolaze najbolji učitelji te je Akademija u Grazu regionalni Berkley u Europi ili bar u ovom dijelu svijeta tako da se ljudi međusobno poznaju, pogotovo mlađi glazbenici. Kada sam ja počinjao svirati u biti nas je bilo ovdje desetak mlađih glazbenika, a danas možemo govoriti da u Hrvatskoj ima puno više, možda 50 ili 100 jazz glazbenika koji su aktivni na sceni i naravno tu je puno bolje za naći suradnike. Primarno mislim na Sloveniju i okolo gore sve do Austrije, a nekada sam uvijek tražio basiste iz Njemačke. Surađivao sam s bubnjarom iz Njemačke, Matthiasom Daneckom, i čak sam s njim snimio i nekoliko albuma. Ono što definitivno fali Hrvatskoj je više klubova jer prije svega ova glazba živi u klubovima. Naravno, klubovi koji imaju program koji nije isključivo jazz su uvijek dobrodošli, kao što je Močvara, ali mislim da nam treba više klubova koji bi stilski bili opredijeljeni više za jazz, improviziranu akustičnu glazbu i tako slično.

Od kojih glazbenika s kojima si do sad surađivao si najviše naučio?
Ja sam učio i usavršavao se te surađivao s mnogim glazbenicima, ponekad starima, a ponekad čak i mlađima. Mislim da je proces još uvijek prisutan i još uvijek mi se čini da sam glazbenik u razvoju, kako u instrumentalnom smislu tako i u skladateljskom smislu. Moji neki mentori su bili, od naših glazbenika koji više nisu s nama kao Miroslav Sedak-Benčić, a kasnije u Americi "Blue Lou" Marini. Surađivao sam i dosta puta svirao s Davidom Murrayjem, impresionirala me Maria Schneider, Chico Freeman je izvodio moje kompozicije s mojim orkestrom. To su neka sasvim vrlo upečatljiva iskustva! Moram reći da je bilo fantastično svirati u Duke Ellington orkestru. To je bila sreća, njihovi altisti su bili zauzeti i onda sam ja preuzeo ulogu prvog altista na koncertu u Zagrebu, koji se u svijetu jazza može usporediti s Berlinskom filharmonijom ili Kraljevskom filharmonijom. Duke Ellington orkestar, to je možda Count Basie orkestar danas i svakako koncertni orkestar. To su ljudi na svjetskoj sceni koji su na mene utjecali. Osim njih, pratim i modernu improviziranu scenu, pogotovo jazz scenu i ono što se događa u Americi. Postoje mladi glazbenici koji mi se sviđaju, a izdvojio bih Immanuela Wilkinsa, jedno sasvim novo ime, i njegov kvartet te već naravno dugo prisutni David Binney, koji je naravno današnji, osim kao instrumentalist, jedan vrhunski skladatelj što je zapravo nešto što nije sasvim dovoljno cijenjeno.

Kako bi opisao svoju suradnju s Boškom Petrovićem?
S Boškom Petrovićem sam surađivao nekoliko godina. Svirao sam u BP klubu kao gost, nastupao sam na nekim festivalima s njim i snimio sam jedan album s njegovim sekstetom. Nešto sam snimio i u Sloveniji sa Slovenskim radijskim orkestrom. Boško je bio jedna centralna figura, ne samo u glazbenom smislu već i u nekom organizacijskom smislu. To su bila neka druga vremena, pitanje je kako bi danas i gdje bi danas bilo mjesto Boška kada zapravo imamo znatnije polivalentnu scenu nego prije. Ona je u vrijeme Boška bila manja i nas je bilo manje te je zapravo on nekako sve koordinirao i vodio s tim klubom koji nam i dandanas fali. Boško će nam faliti, mi danas nemamo nekog tko bi zapravo bio takav predvodnik, ali možda je drugo vrijeme, možda to nije niti potrebno. Danas nas je puno više i ljudi jednostavno idu svojim nekim putevima. Kada govorimo o Bošku, jednom sam svirao, mislim, u Dubrovniku s njim. Bili smo u hotelu i dijelili smo zajedno sobu. Kreveti su bili spojeni i prva stvar koju sam napravio razdvojio sam krevete, moj na jednu stranu i njegov na drugu stranu, otišao u ljekarnu i kupio čepiće za uši.

S obzirom na to da si multiinstrumentalist, koji instrument bi istaknuo kao srcu najdraži?
Ja sam prije svega alt saksofonist, ali rado sviram flautu. Flauta je moja nekakva druga ljubav i nešto gdje mislim da još uvijek imam puno prostora za razvijanje. Naravno, tu su i drugi saksofoni, s vokalistima volim svirati tenor saksofon i sopran saksofon. Zapravo klarinet, koji sam studirao, njega sviram najmanje.

I za kraj, koje godine očekuješ nagradu za životno djelo? :)
Nagradu za životno djelo očekujem 2009., tad je naime rođena moja kćer.  

Koncert će se održati u Močvari 11.2.2022. Više

Pogledaj sve intervjue

Močvara koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšala funkcionalnost stranice.